گزارش مهر از نشست فرمانده لشکر ۸۴ پیاده لرستان با خبرنگاران:
فرمانده لشکر ۸۴ پیاده لرستان در واکنش به مطالب پیرامون فروش اراضی پادگان ۰۷ گفت: بخشی از زمین‌های متعلق به ارتش را در رابطه با بدهی به پیمانکار سازنده منازل سازمانی تهاتر کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱ 03 June 2022
 
جزئیات طرح شهرسازی پادگان ۰۷
وی با بیان اینکه در سال ۹۴ طرح شهرسازی پادگان ۰۷ مطرح شد و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور رسید، تصریح کرد: پادگان ۱۱ ساختمان میراثی دارد که این ساختمان‌ها در سال ۹۳ به ثبت رسیده‌اند و الان هم در داخل مجموعه موجود هستند و از آنها توسط ارتش حفاظت و حراست می‌شود.
 
۷ هکتار را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم تا از آن به عنوان فضای سبز استفاده کند
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با تاکید بر اینکه از ۱۵ هکتار زمین پادگان، ۷ هکتار را به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم تا از آن به عنوان فضای سبز استفاده کند و این ۷ هکتار در قسمت جنوبی پادگان و مشرف به خیابان انقلاب است، افزود: تمام منطقه مشجر پادگان هم در همین قسمت جنوبی است با درختانی با قدمت ۸۰ سال یا بیشتر.
 
امیر خوشکنار یادآور شد: در طرح و در مجموعه منتهی به خیابان انقلاب هیچ‌گونه طرح مسکونی و تجاری دیده نشده تا کمک شود به بار ترافیکی که در خیابان انقلاب است؛ علاوه بر این با توجه به اینکه در محل‌هایی مثل اسد آبادی و مطهری و کوی ارتش و محدوده پادگان چون از نظر فضای سبز محدودیت داشتند، این قسمت با کاربری فضای سبز دیده شده است.
 
یک بیمارستان تخصصی در پادگان ساخته می‌شود
وی خاطرنشان کرد: در این قسمت از پادگان یک مرکز درمانی و بیمارستان پیش بینی شده که توسط ارتش به عنوان یک بیمارستان تخصصی احداث خواهد شد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان با اشاره به اینکه در ۷ هکتار باقی مانده از پادگان، معابر و فضای سبز و پارک محله و پارک کودک و مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در واقع در ۵۰ درصد مابقی مساحت پادگان علاوه بر این سرانه‌های عمومی که ذکر شد، در واقع قسمت محدودی به عنوان مسکونی و تجاری در نظر گرفته شده که همه این قسمت‌های تجاری و مسکونی دارای سند تفکیکی به اسم ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
 
قسمت محدودی از پادگان به عنوان مسکونی و تجاری در نظر گرفته شده است
امیر خوشکنار با بیان اینکه ۲۱۲ واحد مسکونی و تجاری در این قسمت در نظر گرفته شده است که ۱۵۸ واحد مسکونی و ۵۴ قطعه هم به صورت تجاری است؛ تصریح کرد: از این تعداد واحدها ۲۰ قطعه سهم شهرداری است شامل ۱۴ واحد مسکونی و ۶ واحد تجاری که این زمین‌ها هم به شهرداری واگذار شده و سند آنها به نام شهرداری واگذار شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ارتش رسیدگی به معیشت کارکنان است و قسمت اعظمی که نقش کلیدی در معیشت دارد مسکن کارکنان است، تصریح کرد: الان قسمت اعظم حقوق کارکنان ما برای کرایه مسکن هزینه می‌شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان ادامه داد: ارتش ۲۳ هزار واحد سازمانی کم داشت که با تصویب سلسله مراتب نیروی زمینی، ارتش، ستاد کل و دفتر حضرت آقا، ۲۳ هزار واحد مسکونی برای کارکنان احداث کردیم تا از دغدغه‌های معیشتی بکاهیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار